Flygresa til New York

Publicerad 2017-07-09 04:02:51 i Allmänt,

Så vad hände från det att jag publicerade i lägget tills dagen var slut? Jag tog mig till gaten, gick igenom ytterligare 2 kontroller innan jag kunde slå mig ner för att vänta lite till. Småpratade med tre tjejer som skulle vara i New York i 2 veckor.
 
20 min försenade började vi boarda planet. I och med att jag var ute i hyfsat god tid denna gäng bokade jag riktigt bra säte! Rad nr 6, vilket är raden efter första klass och precis där man går in = inga stolar framför = massor av rum för benen! Det var sjukt vilken skillnad det var med att kunna röra på sig lite mer, men fick lite mindre träsmak i rumpan. Sen är det också "bara" 8 h flygtur jämfört med 10,5 h till västkusten.
 
 
Min plan var att sova, det gick väl inte så bra. Kan det ha blivit 1 h sömn sammanlagt? Jag hann läsa, se en film, lyssna på en podd och småprata med killen som satt bredvid mig. Han var från Oakland, men han och hans fru hade kommit till Stockholm med ett försenat plan så de missade det till Oakland och fick åka då först till New York och sen ta ytterligare ett plan för att ta sig hem. Han hade fått en lungtransplantation och är nu med och tävlar i stora tävlingar för handikappade. Svincoolt det han berättade. 
 
Flygresan kändes inte särskilt lång och inget speciellt hände riktigt. Lite turbulens över Grönland, men det brukar det vara. Men sen när vi väl landade...Började med att vi landade snett, så hela flygplanen hoppade till. Väl på marken var det sååå många flygplan att det tog oss 80 minuter att komma till vår gate. Lite frustrerande, men är på marken, är less att sitta ner efter 8 h och vill bara ta sig av planet. 21.20 fick vi äntligen kliva av (fördelen med att sitta nästa längst fram = nästa först av planet). Snabbt försöka ta mig igenom tullen och hitta mig en taxi för att ta mig till mitt vandrarhem. Har varit med om värre, men snabba är de iallafall inte. 
 
Taxichauffören var den galnaste jag varit med om. Skrek, tutade, pratade i telefon, viftade och körde som en dåre. Välkommen till New York City! Med 20 minuter till godo hann jag till mitt vandrarhem West Side YMCA som jag bodde på även förra gången jag var här. De stängde incheckningen 23.00 så hade bara tur att jag hann. 
 
Jag bor på 8:onde våningen, i ett enkelrum med delat badrum. Jag kommer bara sova där, så varför betala dyra pengar på något kan knappt kommer se. Och se hann jag inte göra så mycket av, för jag hann knappt innanför dörren innan jag kraschlandade i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela