Port Washington - dag 1

Publicerad 2017-07-20 18:39:33 i Allmänt,

Vi stannade uppe ganska länge igårkväll, så jag överraskade mig själv och sov till väckaren ringde kl 08.00 imorse.
 
Dagen hade egentligen bara två saker som var helt planerade - manikyr kl 11.00 och en Rehearsal Dinner med närmaste släkten och vännerna hemma hos Sarahs föräldrar. Vi käkade frukost sen satte Sarah oss i arbete. Jag och Cheri började med att plocka undan lite grejor innan vi gjorde en namnskylt till alla som skulle komma på middagen under kvällen. 
 
Strax för 11.00 hoppade jag, Sarah, Cheri och Sarahs mamma Kathy in i bilen och körde till nagelsalongen. Jag som bara har gjort det en gång tidigare tyckte det var roligt att ha något fixat innan bröllopet. Sarah och hennes brudtärna Abby skulle även få en pedikyr, så när vi andra var klara for vi ner till centrala Port Washington för att hämta några kostymer. Kathy passade även på att visa oss runt i hamnen och vart morgondagens stora marknad Fish Day skulle hålla till.
 
Tillbaka i salongen så blev jag vrålhungrig, så tur att det fanns en Pizza Hut precis bredvid. När alla var klara var klockan närmare 14.00 och dags för mer förberedelser. Vika bordskort, kolla igenom ett bildspel så alla bilder låg åt rätt håll, placera ut stolar, mat, muggar osv. De hade en repitioner för bröllopet kl 17.00 så lite efter 16.00 hoppade alla förutom jag och Cheri in i bilar och begav sig till golfbanan där bröllopet kommer vara. 
 
Vi passade på att vila på soffan ett tag, Cheri har mycket värre jetlag än mig så hon sov ett tag. Middagen skulle börja runt kl 18.00, men strax före det dök en familj upp med Sarahs kusiner för att hjälpa till med att värma upp maten. Allt som allt droppade det in närmare 40 personer till repitionsmiddagen, ungefär hälften svenskar och hälften amerikaner. 
 
Vi har spelat Cornhole, kubb, käkat middag och efterrätt, umgåtts och lärt känna varandra lite bättre. Namnbrickorna hjälpte väldigt mycket, annars hade det varit ännu mer kaos. Jag tycker det blev en lyckad fest, där allt flöt på bra även om det ibland var lite problem med språket. 
 
22.15 hade sista gästerna farit hem. Alla som var kvar - Sarah, hennes föräldrar Kathy och Jerry, hennes bror Mike, Chris, jag och Cheri och Abby hjälptes alla åt att plocka ihop det mesta av röran. Vi hann även vika klart alla bordskort till mottagningen ikväll, så när vi är klar är det tekniskt sett lördag och bröllopsdag för Sarah och Chris. Först ska vi sova lite, sen jäklar så ska vi ha kul!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela