Port Washington - dag 3

Publicerad 2017-07-20 18:59:31 i Allmänt,

I och med vi gick och lade oss ganska sent så hade jag ställt klockan på 10.00. Varken jag eller Cheri ville riktigt gå upp, men vi visste att de skulle håll en lunch för familj och vänner efter 11.00 så det var bara upp och hoppa. Fast hoppa ville jag inte göra, ömma fötter från all dans igår. 
 
Vi svenskar är ganska punktliga av oss, så hela Chris familj dök upp 11.05. Vid 11.30 var huset fyllt av trötta men nöjda svenskar och amerikaner. Sarah familj serverade mackor, pastasallad, muffins och lite frukt. Vi alla satt ute i solskenet och småpratade under eftermiddagen. Vi passade även på att spela både kubb och cornhole. Efter all stress som varit de senaste dagarna för båda familjerna var det skönt att bara slappna av på bakgården och umgås. Brudparet öppnade även alla presenter de fick på bröllopet. 
 
Vi hade inte några speciella planer för dagen. Efter alla hade farit spelade Sarahs mamma och pappa, hennes bror Mike, Chris, Sarah, Cheri och jag ännu mer kubb och cornhole. När det mulnade på gick vi in och satt i vardagsrummet och pratade lite mer haha! 
 
Vid 17-tiden började magen kurra, så vi bestämde oss för att fara ut på samhället och käka lite middag. Vi började med att stanna en stund vid piren och gå ut till fyren längst ut i hamnen. Problemet var att det blåste lite, så gissa vem som fick världens kalldusch?! Ett gott skratt blev det iallafall. Det hela slutade med att jag satt på en mexikansk restaurang med halva sidan blöt, men med gott sällskap och god mat så gjorde det inte så mycket. Vi drack goda margaritas och jag åt en riktigt god kycklingburrito (ser kanske inte supergod ut på tallriken, men så mycket bättre än svensk mexikansk mat!). Jag har typ bokstavligt talat ätit mig igenom USA igen, men vad gör man när de ha så mycket god mat?
 
Vid 20.30 var vi tillbaka vid huset. Jag och Cheri sa hejdå till Sarah och Chris som skulle fara tillbaka till deras hotell för ytterligare en natt där. De såg så lyckliga ut och så vitt jag förstod det var riktigt nöjda med helgen och bröllopet. Sedan var det bara att börja packa ihop alla grejor inför hemfärden imorgon. 
 
Jag var klar lite innan Cheri, så var på övervåningen och pratade med Kathy, Jerry och Mike medan hon packade klart i källaren. Vi satt och pratade om allt möjligt i vardagsrummet. Innan jag visste ordet av det var klockan 23.30 och definitivt dags för oss att gå och lägga sig. Väckaren är ställd på 06.00 och jag har slutdestination Kristinehamn, Sverige imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela