Paso Robles - bröllop

Publicerad 2017-10-08 13:21:08 i Allmänt,

Jag glömde skriva att vi fick sällskap i huset igår. Nancys pappa, hans fru, Nancys syster, hennes man, hennes dotter med pojkvän och barn. Med andra ord blev det fullt hus och vi allihopa fick sova på övervåningen i vardagsrummet där. Vi hade egentligen inte några större planer än att vara klar till 14.00 så vi hann ner till SLO innan 15.00 när bröllopet började. 
 
Började med att vi drog oss lite, vilket innebär att vi klev upp 8.00 istället för 06.30 haha! Sen satt vi och pratade med familjen som också är här innan vi for till Denny’s för frukost. Snacka om man tänjt ut magen när man är här med alla stora portioner!! Men gott som vanligt. 
 
Vi körde tillbaka, ock vilade lite. Matkoma hade officiellt slagit in! Strax efter 11.00 började vi göra oss i ordning. Gabban klippte Marisa (Nancys systers dotter) och hennes pojkvän, medan jag gick runt och rufsade håret så det skulle torka nån gång. Ingen av oss hade hårtork med sig och det måste vara torrt för att kunna locka. 
 
Även om vi hade gott om tid så blev det stressigt i slutändan. Snabbt lockade Gabban mitt hår innan vi än en gång körde ner till SLO. 14.30 var vi vid bröllopsplatsen och sakta men säkert droppade mer och mer folk in. Vissa hade jag träffat tidigare, men många var helt nya ansikten för mig. Jag hade hoppats på att prata med fler, men många höll sig till sina ”grupper”. 
 
Själva bröllopet var väldigt roligt! Tylers bästa kompis var den som gifte dem, och Alan är så sjukt rolig! De drog film-citat, började hela ceremonin med att April drog ett liknande tal som när plan ska lyfta, men med lite andra ord. Mobilen ska vara i flight-mode och nedstoppade, håll gångarna fri om någon skulle behöva fly osv. Mycket skratt och väldigt passande för dem! Vigseln var en hit, förutom vädret. Det blåste en hel del och när solen gick i moln blev det kallt. Kallare än vad vi hade räknat med.
 
Efter vigseln blev det mingel. Jag träffade och pratade med lite folk jag träffat tidigare - Joe, Jeff, Keith, Rob, Helen och Ken för att nämna några. Det roliga var att många hade hört talas om ”Noodles” men ingen reagerade på mitt eget namn haha! 
 
Till mat blev det lite kall mat - mackor, kyckling och ris och sallad. I och med att det var kallt ute (fick hämta min tunna kofta i bilen som jag packade med i sista stund) så hade det inte varit helt fel om det hade varit varm mat. Det hölls tal, av Kevin, Nancy, Ashleys bästa kompisar och Ashleys mamma. Efter maten var det dags för första dansen.
 
Sen blev det mer fart på festen. Folk på dansgolvet, de serverade glass istället för tårta, folk stod under värmelampor och pratade. När de serverade kaffe slängde jag mig över en kopp, mest för att värma händerna. Jag pratade med lite mer folk, stod en stund vid brasan när det blev mörkt, innan Edvin vart väldigt hungrig och vi var tvungen att fara. Strax efter 21.00 landade vi hemma med McDonalds till middag för unga gossen. Vi pratade med Nancys familj ett tag (de hade också farit hem tidigare pga deras 4 månaders son). Lite förberedelser inför morgondagen så alla är välkomna hit till deras nya hus och en brunch. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela