Las Vegas - dag 2

Publicerad 2017-09-26 17:05:16 i Allmänt,

Det blev ju en tidig kväll igår, så strax efter 04.00 vaknade jag och kunde verkligen inte somna om...jag snurrade runt, tittade på telefonen, dagdrömde osv. Sista gången jag tittade på telefonen var klockan 05.45 och sen helt plötsligt väcker Gabban mig - klockan är 8.45.
 
Vi hoppade snabbt i kläderna och begav oss till södra delen av Vegas för att käka frukost på IHOP. Äntligen fick jag mina Chicken and Waffles haha! Sen kan det ha blivit några fattiga riddare också på det, så kan väl lugnt säga att jag inte var hungrig på några timmar. Vi körde sen tillbaka, med ett pit-stop på CVS för att handla lite godis/vatten för att sen köra tillbaka till hotellet.
 
Sen var det poolhäng för fulla segel. Vi bytte om till badkläder, gick ner till poolen, drog fram 3 stolar och rörde inte oss särskilt mycket mer på hela eftermiddagen. En kompis till Gabban, Shaun, kom och hälsade på under dagen. Han bor i Vegas sen 16 år sedan och hade lite roliga historier från när Gabban bodde här. Annars har jag sovit, läst en tidning, småpratat med Gabban/Shaun och bara tagit det lugnt. Nån sväng i poolen blev det också, men i och med att det blåste lite grann så blev det kallt när man gick upp. Jag köpte också en Strawberry Daquari, är det semester så är det :)
 
När vi gav upp strax efter 16.30 så hade jag lyckats få lite färg iallafall. Efter en kort sväng på hotellrummet hoppade vi alla 4 in i bilen och körde till utkanten av Vegas, mer mot gamla Vegas egentligen, för att se på Wrestling. Hotellet Sam's Town var ett lite äldre hotell, men gigantiskt!! Spelhall, flera hotellbyggnader, parkeringshus som täcker en större yta än säkert 2-3 hotell vid The Strip. Under dagen där så arrangerades Wrestling-matcher med halvproffs. 
 
Men innan vi såg matcher så behövde vi alla lite energi. Tydligen ska "all you can eat" bufféer vara en stor grej här, så vi passade på att prova det på hotellet som vi besökte. Asiatiskt, Italiensk, Amerikansk, Mexikanskt - det fanns allt! Och ändå så var det en "liten" buffé. Jag blev så fascinerad att jag till och med glömde att ta bilder på allt förutom dessert-bordet haha! Proppmätt gick vi till salongen och såg på tre matcher.
 
Jag har alltid vetat att de inte slagits på riktigt, men det är först nu som jag förstår hur viktigt det är med kameravinklar och timade slag. Det var nästan löjligt hur fejk allt såg ut, men publiken älskade det. Jag skattade mest för hur löjligt det såg ut. Men en upplevelse var det också så klart! 
 
Vid 21.30 var vi tillbaka på hotellet och dags för oss att sova. Imorgon ska vi kliva upp tidigt för att köra till Grand Canyon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela