Las Vegas - dag 3

Publicerad 2017-09-26 17:38:50 i Allmänt,

Vi hade ställt väckaren på 08.00, men både jag och Gabban var vakna 05.30 så varför försöka somna om när vi kan fara tidigt? Strax efter 06.00 var vi en sväng förbi Las Vegas skylten (enda gången det inte är kö till den måste nog var 06.00 på morgonen ahah) och käkade frukost på Denny's, fullproppade med kolhydrater hoppade vi sen in i bilen med destination Grand Canyon.
 
Bilfärden tog ungefär 2 h och ju närmare man kom desto mer berg blev det. Tillslut, efter att ha kört på några småvägar, kom vi fram till Grand Canyon. Dessvärre är det som allt annat här i USA, kan man ta betalt för något så göra man det! 50 dollar för att få en rundtur och komma ner till kanten och se utsikten. Man fick först åka en buss till en "vilda västern" område med cowboys och gamla hus. Sen åkte vi vidare med bussen till första utkiksstället, Eagle's Point. SÅ JÄKLA COOLT! 
 
Att naturen kan göra något spektakulärt, det är så läckert med alla dalar och röda stenar. Utsikten räckte så långt ögat kunde nå! Det enda som man blir förvånad över är att det inte är några staket någonstans. Med en fallhöjd på säkert 1200 meter på vissa ställen så skulle det lätt hända en olycka...
 
Vi tog massor av bilder innan vi hoppade på bussen igen för att åka vidare till tredje och sista stoppet. Ytterligare en väldigt fin utkiksplats där man även kunde se Colorado River längst ner. Efter ännu fler bilder så började vi bege oss tillbaka. Tiden går fort när man har kul! 
 
Påvägen tillbaka stannade vi också till vid Hoover-dammen. Att Grand Canyon var otroligt vacker och skapade helt av sig själv, så var dammen otroligt på det sättet att människan har skapat den. Det håller tillbaka så mycket vatten, och är gigantisk på sitt sätt. Man fick nästan svindel när man tittade ner på botten av dammen. 
 
Strax efter 14.00 var vi tillbaka på hotellet och så klart var poolen ett måste! Det var +25 grader, strålande sol och inte vill jag spendera tid på hotellrummet när man kan vara ute! Vi hängde vid poolen, läste en tidning, småpratade, badade tills typ 17 när solen började gå bakom träden. 
 
Jag har bra länge tänkt tanken att klippa av mitt hår en bra bit, och innan jag nu ändrade mig så satt jag på en stol i badrummet och gav Gabban hyfsat fria händer. Hade kollat på frisyrer under dagen och visat för henne. 20 min senare var det långt håret borta! Det känns konstigt, för jag har haft långt hår så länge, men första tankern var "varför har jag inte gjort det tidigare?"
 
Vi alla tre gillade den stora buffén som vi käkade igår, så vi gick på vårt hotells buffé ikväll. Massor av mat, och man känner sig så skyldig när man inte orkar äta upp allting!! Gabban och Edvin hamnade i matkoma, så de gick tillbaka till hotellrummet.
 
Jag ville ut på stan, så jag tog min väska och strosade runt. Jag vandrade planlöst, tittade på alla lampor och affärer, folket, musiken - ännu en stad som aldrig sover! Alla ska försöka slå den andra med att vara större, bättre, mer högljudd osv. Vattenshowen framför Bellagio, de stora märkesaffärerna, gatumusikanter. Mycket att ta in, speciellt med tanke på tidigare under dagen också, inte konstigt att jag var helt slut när jag gick och lade mig...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela