Las Vegas - dag 4

Publicerad 2017-09-30 20:20:00 i Allmänt,

Gabban och Edvin ville fara och hälsa på Shaun där han bodde och kolla på hus runt omkring. Jag kände att lite egentid skulle inte skada, så jag valde att stanna på hotellet. Jag låg och drog mig, skrev två blogginlägg i sängen innan jag gick upp. Utan att ens behöva lämna hotellet så köpte jag lite halvdan frukost och hade all tid i världen att bara strosa runt på hotellet och utforska. 
 
Strax innan 10 hade jag bytt om till badkläder och tagit tre solstolar vid poolen. Gabban och Edvin kom tillbaka efter lunch, så jag låg och läste min bok, solade, tittade på telefonen, badade, snackade med lite folk - ladda batterierna helt enkelt. Jag lämnade inte pool-området förrän 17.15 när det var dags för oss att gå upp och göra oss i ordning för hockey.
NHL har inte riktigt dragit igång, men Las Vegas mötte Los Angeles på en uppladdningsmatch. T-Mobile Arena var liiiiite större än Skellefteå Kraft Arena haha! Vi satt hyfsat högt upp, så lite svårt att se pucken med mina braiga ögon men väldigt coolt att se en match! Men visst är man lite tokig, väljer frivilligt att gå och kolla på ishockey i öken?!
 
Gabban och Edvin gav sig strax innan tredje perioden var slut, ingen höll ju på somna i stolen. Ställningen var 2-2 efter tre perioder, så det blev 15 sekunders förlängning innan LA Kings satte pucken i nätet. Sakta tog jag mig ut från arenan, hittade ett CVS så jag kunde handla nå middag innan jag gick tillbaka till hotellet. Helt svart var det på rummet, Gabban var halvvaken med magont (käkade en dålig hamburgare på arenan) och jag läste lite till innan det var dags att sova.
 
Tiden har gått så sjukt fort i Vegas. Jag vet inte om det beror på att man har sällskap när jag reser denna gång, eller vad det är. Dagarna brukar ju sakta, men denna gång har det bara flugit iväg! Men tittar man tillbaka så set man ändå att vi hunnit med en massa grejor på 4 dagar. Nu väntar Menlo Park imorgon och få träffa Kaher-familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela